26 juni 2008

Mallorca del 1.

När vi äntligen landade på Palma sent på lördagkvällen och stod och väntade vid väsk-rullbanden så kom endast en av fyra stycken väskor ut på rullbandet. Det var Englas pyttelilla väska med hennes små kläder i. Min väska, mammas, pappas och Max väskor hade försvunnit. Efter några dagar kom väskorna som tur var och alla blev glada igen. Vi har ätit gott, varit på vattenland, legat på fina stränder, badat i poolerna vid lägenheterna, gått i affärer och i varuhus, hyrt trampbåt, varit på Abaco och mycket mer.
Bild 1. Donuts på Dunkin Donuts.
Bild 2. Ena poolområdet vid lägenheterna.
Bild 3. Lägenheterna där vi bodde i Bendinat.




forsättning följer..

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej :D
jag ska till mallorca i slutet av juli och jag ser att du köpte massvis med fina kläder.. jag undrar bara är det dyrt med kläder där nere? Var det dyrt med skinnprylarna? tack på förhand :D

Maila mig! sa...

Hej. Vad roligt, du kommer ha en underbar tid där!
Nja, jag skulle nog faktiskt påstå att det inte är så stor skillnad Sverige. Jag handlade mest saker på Zara och H&M. Zara kommer ifrån Spanien och är därför cirka hälften så billigt som i Sverige. H&M handlar jag mycket på för att de har annat sortiment och man kan hitta saker som är slut i Sverige. Jag stötte t.ex på flera av de populära klänningarna med blommor på från H&M trend som så många ville ha. Staden Inca, dit vi åkte en dag är det jättebilligt med skinnprylar. Det är känt för alla deras skinnfabriker. Jag gick dock endast på marknaden som är där på lördagar där de sålde massvis med fejk-saker, smycken, mat och kläder.