10 augusti 2008

Englas dop

Hej. Hemskt ledsen att jag inte skrev någonting igår. Engla hade sitt dop och det var väldigt mycket förberedelser eftersom alla gäster skulle komma hem till oss efteråt och sedan på kvällen blev det kräftskiva. Engla var jätteduktig i kyrkan och var glad nästan hela tiden, jag läste en dikt som jag hittat på internet. Här har ni den:

Jag ser dig när du sover
så lätta andetag.
Vill ligga här bredvid dig
när natten blir till dag.
Du ligger tätt intill mig

din hud är mjuk och varm.
Jag känner sådan lycka
att ha dig i min famn.
I morgon när du vaknar

då vill jag se dig le,
förväntansfullt mot världen
och allt vad den kan ge.
Vill skydda dig mot ondska

och finnas där för dig.
Att stötta dig i livet
är ett löfte ifrån mig.
Men fortsätt nu att sova

min underbara tjej
För ännu råder natten
och jag vakar över dig.

Engla fick en massa fina presenter också, några halsband, örhängen, en silversked m.m, men en present som jag verkligen fastnade för var en virkad mössa som en gäst som heter Marika hade gjort. Den var så söt på Engla, jag ska försöka lägga in en bild på den senare.

Idag har jag absolut inte gjort någonting. Halv tolv somnade jag på sofforna vid poolen och vaknade inte för en klockan var halv tre. Får väl se om jag ska hitta på någonting senare idag. Ångest har jag också för att skolan börjar om en vecka :(

Inga kommentarer: