29 april 2008

Skön dag.

Hej. Det har varit en väldigt händelserik dag idag. Imorse åkte jag med prinsesstårto och en enorm blombukett till skolan för att ge till min klassföreståndare som fyllde 50 år. Hon är en jättebra lärare som gillas av många. Hon blev jätteglad och väldigt förvånad när hela klassen kom in med tårtorna och sjungandes in i klassrummet. Sedan hade vi 2 lektioner utomhus eftersom det var så fint väder ute (cirka 17 grader). På lunchrasten låg jag och Ida utomhus och solade. Sista lektionen var No och jag fick tillbaka mitt prov. Läraren sa att det var två i klassen som inte fick godkänt på provet och jag var helt säker på att jag skulle vara en av dom, jag fick inte godkänt på förra no-provet (jag är otroligt ointresserad av allt som har med kemi, fysik m.m att göra) men det visade sig att jag fick 13/15. Jag är stolt över mig själv! Efter skolan mötte jag Clara och Julia. Julia skulle ta ett till hål i sitt öra och vi skulle följa med. Jag passade då på att skaffa mig två hål i ena örat jag med. :D Jag och Julia varnade de andra att vi kanske skulle börja gråta efteråt för det skulle göra så ont men det kändes knappt. Vi mötte också Max och Oskar för att äta ben and jerry´s glass vid sergel där de delade ut det gratis. Det var nämligen Free cone day idag. Sedan kom på att vi skulle passa på att vara ute nu när det var så fint väder så vi köpte fika och gick och satte oss i Vasaparken och åt middag. Jag har haft en underbar dag idag och hoppas att morgondagen blir lika rolig. Jag slutar dock halv fyra. Massa andra skolor har halvdag imorgon men inte vi tydligen.

Inga kommentarer: