21 maj 2008

Jordgubbstårta

Vi ska ha en temadag i vår klass då vi ska få gå på museéum. Vi fick för några dagar sedan en elevens val blankett där vi skulle få välja vilket av fem museéum vi ville gå på. Idag sa en lärare till min klass att väldigt många hade valt att gå på Aquaria och bara 5 stycken i min klass skulle få åka dit. Jag var en av dom som valde det. De sa att dom skulle placera alla andra som inte blev lottade dit på andra museér och därför undrar jag. Varför heter det elevens VAL om man ska bli placerad på något man inte vill gå på? Jag får helt enkelt hålla tummarna för att turen är på min sida och att jag blir en av de fem. Sådär nu har jag klagat färdigt för idag. Det positiva är att vi inte hade något tillfälle för att göra Noprov på innan lovet så min lärare ställde in provet och vi behöver inte göra det. :) Istället ska vi på no och matte timmarna dagen innan skolavslutningen få ha knytkalas. Jag och Clara ska göra en smarrig jordgubbstårta.

Inga kommentarer: