12 maj 2008

Rosa Vaio

Jag håller på att leta efter en dator. Tror att jag vill ha en ljusrosa Vaio. Mamma har den vita och är väldigt nöjd med den. Det är bra att ha en laptop med trådlöst nätverk tycker jag. Jag kan ha den i skolan, vi håller ofta på med uppgifter där man måste söka på google och hitta ord i uppslagsverk eller stora arbeten och projekt där man ska arbeta med Word och så. Dessutom kan man ju blogga påväg till skolan! Är inte det coolt? Problemet i det hela är att mamma och pappa tycker att jag ska "spara" och köpa datorn själv. De tycker alltså att jag ska vara såkallad pank i typ ett år. Larvigt tycker jag, jag behöver ju den för bra saker, som skolan. De borde vara glada för att jag angagerar mig i skolarbeten och satsar på att få bra resultat. Visst?

Inga kommentarer: