08 juni 2008

Jordgubbstårta, cykling och fågelungar

Förlåt bloggen. Dåligt med uppdatering de sista dagarna. Igår var en underbar dag, underbart väder med underbara vänner. Det var nämligen den årliga cyklingen, min familj + några andra familjer har som tradition att föräldrarna varje år cyklar till Ekerö och äter på restaurant medans vi barn hitter på någonting annat och sedan på kvällen möts vi alla upp på restauranten Ålstensbryggan och äter tillsammans där. Jättemysig dag som man ser fram emot lika mycket varje år. På morgonen mötte jag upp Filippa och Ella, vi gick och köpte picknick och satte oss nere vid vattnet. Efter ett tag kom också Mickis, Alice och Mimmi dit. Väl på Ålstensbryggan åt jag en jättegod fisksoppa. Idag har jag också ätit på restaurant. Sjöpaviljongen i Tranebergs strand. Min farmor fyllde 75 år idag och firade därför genom att bjuda dit släkt för att äta gott och ha trevligt. Vi fick jättegod mat där också, jag åt röding med färskpotatis och champagnesås. Efteråt gick jag hem till Clara och vi bakade en jättefin jordgubbstårta, vi har ju knytis i klassen imorgon. Vi hittade en liten fågelunge på Claras balkong, den kunde inte flyga och satt där alldeles vettskrämd. Jag tog den i händerna och vi bar ner den till marken nedanför balkongen. Det tog två sekunder och sedan var hela fågelfamiljen där. Gulligt!

Btw så sitter jag och lyssnar på Duffys låt för tredje gången i rad nu och jag planerar att lyssna på den några fler gånger..
Bild 1: Vår vackra jordgubbstårta.
Bild 2: Jag med världens godaste Smultron puss.
Bil 3: Min bror dyker i poolen.
Bild 4: Fillan äter glass.

Inga kommentarer: