18 augusti 2008

Skolstart

Hej. Nu har jag kommit hem från skolan. För exakt 2 månader och 8 dagar sedan åkte jag till skolan överlycklig med tanke på att jag hade ett långt lov och en resa till mallorca att se fram emot. Och idag åkte jag till skolan med tanke på att ett långt lov som gått alldeles för snabbt passerat utan att jag knappt hunnit märka det. Iallafall så träffade den nya tjejen som börjat i klassen idag och hon var jättesnäll, jag har gått och förväntat mig en töntig pluggis eller något liknande för jag inte ville ha för höga förhoppningar och sedan bli besviken, helt i onödan. Trots ett mycket dåligt schema så är jag jättenöjd och förväntansfull inför det här året i åttan. Många säger att det är det tuffaste året i skolan och att man måste plugga massor osv. men det tror jag inte på, allafall inte för min del, jag har ganska lätt för att lära mig så jag hänger nog med.

Marika som var med på Englas dop har mejlat en massa bilder till mig som jag tänkte att jag kan visa i nästa inlägg. Ha det bra, Tessan.

Inga kommentarer: