25 november 2008

Pulkaåkning.

Hej blogg. Det har varit en oerhört konstig dag idag, jag vet inte vad det har varit för fel på mig. Har iallafall gått och trott att det varit onsdag hela dagen, tog tom med mig gympakläder till skolan (!) och räknade med att gå på volleyboll träning efter skolan. Gick upp 06.15 när jag egentligen började 09.40. Trots att alla har rättat mig hela dagen så har jag åter och åter igen tagit fel på dag. När jag kom hem från skolan trodde jag att det var måndag! Och jag som ändå brukar ha hyffsad bra koll. Vad hände säger jag bara.

Mamma mutade mig med två Ben and Jerry´s paket ifall jag gick ner de hundrafemtio metrarna till Vivo och köpte disktabletter. Det första jag utbrast var "Två Ben and Jerry´s, vill du att jag ska bli tjock eller?", men jag tog pulkan, satte ner Engla där i och gick till affären. Kom hem med 2 tidningar, ett Ben and Jerry´s och en halvnöjd Engla. Jag måste säga att hon såg mycket tveksam ut där i pulkan. Väl inne i affären fick hon åka i matvagnen. Hm, vem skulle inte vilja bli dragen i pulka och åka i matvagn? Hon har nog blivit bortskämd redan nu. Jag gottgörde henne iallafall med 5 st nappar så nu är hon glad igen. Ha en bra kväll, kram T.

Inga kommentarer: