23 mars 2009

En låång lista!

Lånad från Englas showroom.

Lovar du att vara ärlig? Ja
Du heter: Det håller jag anonymt i bloggen.
Smeknamn: Tessan. Tess. Tuss. Tessie. TexMex.
Låt som när du är ledsen sörjer till?: Lars Winnerbäck i allmänhet.
Beroende av: Kläder, vänner, familj, chailatte, musik, tv.
Vad tror folk om dig?: Kaxig och bortskämd. ”Brat”. Snäll, populär, har attityd och står för vad jag tycker.
Stämmer det?: Ja mestadels. Men inte på ett dåligt sätt utan attityd är ju alltid bra att ha. Jag är ganska kaxig men även snäll. Jag är bortskämd med bra människor runt om kring mig och har det bra helt enkelt. Vad folk ofta inte vet är att jag jobbar ihop mina egna pengar och köper det mesta av mina saker själv. Sedan så har jag ju turen att få resa mycket osv.
Vad får du oftast komplimanger för?: Ansikte. Stil. Kläder. Ögonfransar och läppar. Fräknar. Hårfärg.
Vad säger du för att imponera på någon?: Jag brukar inte försöka ”imponera” på folk.
Hur imponerar man på dig?: Charm och ett leende antar jag.
Brukar du skratta för dig själv?: Nej sällan.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: ”Ge till din lärare. Hej :) ” Haha.
Var bor du?: Huvudstaden.
Trivs du där?: Ja, för det mesta. Flyttar gärna till varmare breddgrader.
Äger du några converse: Japp, ett par.
Vad har du för mobil operatör: Telenor
Är du allergisk mot något: Nej jag tror inte det. Pepparpeppar
Hur svarar du i mobilen: Haha, så fult. ”Hej det är Tessan”
Vem ringde du senast?: Mamma.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att Max uttvecklingsamtal gick bra, m.m.
Antal timmar sömn inatt: 6-7 ungefär.
Sov du ensam: Ja.
Brukar du komma i tid: Ja, nästan alltid.
När mår du bra: På semestrar. När andra mår bra. När jag är friskt. Pigg.
När blev du fotad senast: Förra veckan kanske.
Hur känner du dig nu: Trött.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart, brunt. Vad tycker du om fötter: Usch. Jag gillar inte fötter.
Vad saknar du: Dagistiden, ingen hemska människor. Samt sommarlov.
Hade du en bra kväll igår: Ja, såg lite hockey samt satt i en bil i två timmar.
Favorit dryck på morgonen: Té eller juice.
När brukar du oftast gå och lägga dig: runt 23 på vardagar.
Är du blyg?: Nästan aldrig.
Sysslar du med någon idrott: Inte för tillfället. Däremot har jag väl i princip sysslat med allt tidigare.
Vill du hellre ha mail än brev: Nej, brev är fint. Tanken på att någon har lagt ner tid på att skriva det och pengar till portot gör ju att man känner sig varm inombords!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Lite tidigt att säga kanske.
Har du spytt offentligt: Nej, jag tror faktiskt inte det.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Hm, vet inte om jag vill vara en kille för en dag faktiskt.
Är du nöjd med ditt liv: Jag älskar mitt liv som det är nu.
Är du bortskämd: Jag har det jättebra. Underbar familj. Fina vänner. Mat på bordet och tak över huvudet.
Vad gör du i morgon: Skola. Tandläkaren. Stan? Solning?
Vad är det värsta du vet?: Falskhet. Orättvisa. Diskriminering. Kollektiv bestraffning. Avundsjuka.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Jag tycker inte att jag slösar.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Heidi Klum.
Vad längtar du till?: Min födelsedag. Sommar, sol, värme och Mallorca.
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja det har jag. Ella, Elin, Mikaela och Filippa. Tack för att ni finns.
Vad använder du för shampoo?: Jag orkar inte gå ner och titta vad det heter. Update: Joico
Vad är det finaste du fått?: Min syster.
En speciell dag du minns: Dagen min mamma sa att hon var gravid, när Engla föddes. Första dagarna i skolorna jag gått i. Med flera.
Hur gammal är du: 14 fyller 15 om två dagar.
Tycker du om någon just nu: Ja, jag tycker om många.
Du samlar på: Kläder, skor och väskor.
Gröna eller röda äpplen: Matta gröna.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Elin, M och F, Mamma eller Pappa kanske.
Gillar du golf: Nej, inte särskilt.
Vilken tid gick du upp idag: 06.15
Har du sovit i din egna säng inatt: Japp.
Har du strumpor på dig nu: Ja, riktigt fula sådana.
Är det okej att gråta: Ja det är viktigt att gråta tror jag. Kunna känna medlidande osv.
När grät du senast: Framför bloggen Vimmelmamman för en vecka sedan typ.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Sätta in på sparkonton, betala tillbaka pengarna för min tandvård till mamma och pappa. Shoppa lite.
Bär du glasögon eller linser: Inget.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Inte viktigt men det är snyggt.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Mellan 10 och 12.00.
Har du piercing: 2 hål i ena örat. Ett i det andra. Guldhjärta på tanden om det räknas.
Vill du gifta dig: Ja.
Vill du ha barn: Ja självklart. Dock inte på ett par år.
Solar du ofta: Någon gång i månaden högst. Solarium alltså.
Är du bra på att laga mat: Ja, det tycker jag nog att jag är.
Är du flygrädd: Nej.
Hur vig är du: Njaa, inte särskilt!
Är du musikalisk?: Haha. Skoja inte.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller iskall cola.
Vilken är din favoritglass: Ben and Jerry´s Brownie och Mac Flurry daim.
Tror du på ett liv efter döden: Vet inte faktiskt
Tycker du om sushi: Äälskar. Hur kan man leva utan?
Vad äter du helst när du ser på film: Godis eller Ben and Jerry´s.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja, tack och lov. Peppar, peppar ta i trä.
Har du tandläkarskräck: Nej, inte efter min tandställning för då var det som mitt andra hem.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Svårt att säga. Måste nog ändå säga kvälls.
Vilken ögonfärg har du: Blåa tror jag.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Antagligen.
Biter du på naglarna: Nej. Aldrig gjort.
Röker du: Nej.
Hur ofta tränar/motionerar du: 2 ggr i veckan. På gympan i skolan. Haha. Samt korta promenader med min hund(!)
Senaste låt du hörde: Hm, någon i bilen igår kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Charm och ett leende antar jag." jag håller fullständigt med om, med charm och ett bländande leende kommer man långt med! hehe

Anonym sa...

absolut, det gör man alltid! .)