15 maj 2009

Konfa och Prao

Hej på er sötisar. Jag är inte död och jag har inte glömt bort er. Det är snart en vecka sedan jag kom hem från mitt konfirmationsläger i Assisi-Italien. Jag har helt enkelt varken haft tid eller ork att uppdatera bloggen sedan dess.

Denna vecka har jag haft en underbar praoplats på Försvarsadvokaterna Stockholm, med Björn Sandin som handläggare. Jag har mestadels fått åka med till olika tingsrätter och se massa brottsmål och lärt mig massor men framförallt fått nya perspektiv på saker och ting. Alla borde få testa på att praoa som advokat! Tack till alla trevliga människor på advokatbyrån, om jag någonsin skulle behöva en försvararsadvokat så vet jag vilka jag ska ringa. Haha.

Imorgon äger själva konfirmationen rum så då blir det fullt upp med mottagning, fotografering och grejer. Vi hörs senare, kramar Tess.

4 kommentarer:

Isabella sa...

Skulle du inte kunna berätta om dn komfrimation på assisi, funderar på att göra den komfrimationen nästa år. var det trevligt? :)

Tess sa...

Hej Isabella. Det var en mysig liten stad. Eftersom att det finns flera olika församlingar som åker dit så är det säkerligen lite olika men vi bodde hos Birgittasystrarna och i deras kloster. Som sagt var, mysigt, annars var det mer mina kompisar och ungdomsledarna som förgyllde resan. Själva lägret och hela konfirmationen var inget för mig. Om du gillar vandringar, kyrkor, lekar och bussresor så kanske det är din grej!

Isabella sa...

Okej, det är ju alltid kul att få resa lite. Men var det alltså mest gå runt och besöka kyrkor man får göra det kanske man lika gärna kan gå på vanlig konfirmation eller åka med ksss eller liknande :)

Tess sa...

Vi hade ju en del ledig tid då man fick hänga lite på torget och köpa lite souvinirer och sånt men annars var man mest på klostret. Jag tror man har det lika kul på något läger i Sverige faktiskt. :)