30 december 2008

Mitt 2008.

Januari:
Nyårsafton firades hos min kompis Gabriella. Jag skapade den här bloggen som jag tror var den tredje jag gjort, skrev mitt första blogginlägg. Började spela volleyboll.
Februari:
Bästa händelsen i mitt liv var att min älskade lillasyster föddes den 5 februari. Hon var go och glad redan när hon kom ut. Engla fick bli hennes namn efter nogrann omröstning i familjen. Jag ville att hon skulle heta Daniella eller Mira.












Mars:
Jag började uppdatera i bloggen allt flitigare. Fyllde 14 år och reste till Prag då bror hade hockeyturnering där.












April:
Jag var sjuk mycket. Började i ett nytt fotbollslag. Gick runt i fräscha somriga kläder och käkade lunch på Fridays.














Maj:
Jag bloggade på som sjutton och badade i vår nybyggda pool för första gången. Fick tag på dem omtalade, blommiga klänningarna från H&M och sålde den ena genom bloggen. Var på lite olika roliga event.
Juni:
Sommarlovet kom, jag klädde mig somrigt. Hela familjen åkte till Mallis och hyrde en jättefin våning i Palma.




























Juli:
Jag var på mitt landställe och fick prova massa gamla balklänningar. Jag såg SATC på bio för första gången och tältade med vänner. Jag gjorde ett stort misstag och köpte en dålig laptop från Asus. Var på Lars Winnerbäcks konsert i Varberg med Clara. Hade världens finaste naglar som jag gick och gjorde var tredje vecka på Face Stockholm. Sommarjobbade.
Augusti:
Engla döptes och jag läste en fin dikt i kyrkan. Efterfest hemma hos oss med släkt och vänner.
Vi var i Danmark på semester. Sommarlovet tog slut, En ny tjej började i vår klass. Ingen mindre än Elin.














September:
Päronen fyllde båda år. Träffade/såg Zac Efron. Var hos frissan.
Oktober:
Var på Ellas maskeradfest. Åkte till underbara new York samt var i Boston.
November:
Pluggade mycket. Kom hem från NY. Första snön landade utanför mitt fönster. Var lite sjuk.
Tjänade in cash på julmarknaden där jag sålde popcorn.
December:
Engla lärde sig krypa. Otroligt stressad pga allt i skolan. Fick mina första slutbetyg strax innan jullovet, sjöng med i kören. Firade jul hemma med familj och släkt och fick massa fina klappar. Fick reda på att jag skulle till Dubai.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart sommarjobbade du? :)

Maila mig! sa...

Hej :) Jag sommarjobbade på mina föräldrars företag.